با سمنت برد از منزل خود در برابر حریق محافظت کنید

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest

با سمنت برد از منزل خود در برابر حریق محافظت کنید

یک آتش سوزی در منزل می تواند غیر قابل کنترل، مخرب و گاهی ویرانگر باشد آنچه شما به عنوان یک سازنده و یا مشاور انجام میدهید در مرحله اول انتخاب مصالح ساختمانی با عملکرد مطلوب در برابر آتش و پس از آن پیش بینی و تمهیدات لازم برای کاهش گسترش آتش به مناطق دیگر ساختمان میباشد.

 

بیشتر بدانید:
در مرحله انتخاب مصالح ساختمانی زمانیکه شما معیارهای گوناگونی از جمله زیبائی ، دوام ، تعمیر و نگهداری و … را مد نظر دارید ، مطمئنا مقاومت در برابر آتش نیز یکی از مشخصه هایی است که توجه ویژه ای به آن خواهید داشت.


مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان میبایست از نوع غیر قابل سوختن استفاده شوند تا از گسترش آتش به سایر قسمت های ساختمان و سایر طبقات جلوگیری شود . احتمال برخی از شما آتش سوزی های رخ دارده در بعضی از شهر ها از جمله مشهد را به خاطر دارید ، در حادثه ای که پانل کامپوزیت (غیر نسوز) استفاده شده در نما باعث سرعت انتقال آتش به سایر طبقات و در نهایت تخریب ساختمان گردید.پس در انتخاب نمای ساختمان میبایست غیر قابل سوختن مصالح نما و همچنین مقاومت آن در هنگام وقوع آتش سوزی مد نظر قرار گیرد.


فایبر سمنت (سمنت برد) یکی از مصالح مورد استفاده در نما میباشد که علاوه براینکه جزء مصالح غیر قابل سوختن میباشد (گروه A ( بسته به ساختار نما میتواند تا 2 ساعت در انتقال آتش به فضاهای دیگر تاخیر ایجاد نماید. این در حالیست که اگر فایبرسمنت طرح چوب را با محصولات مشابه مانند چوب طبیعی ، یو پی وی سی و یا چوب پلاست مقایسه کنیم شاهد تفاوت چشمگیری از لحاظ مقاومت در برابر حریق خواهیم بود. هر چند محصولی مانند ترمووود با انجام عملیات اضافی غیر قابل سوختن باشد اما مسلما نمیتواند مانند سمنت برد نقش مقاومتی و تاخیری در انتقال آتش به دیگر قسمت های ساختمان را بازی کند.


هنگام برخورد شعله ها با سمنت برد دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ محصولات سمنت برد SCGآتش نمی گیرد یا شعله را پخش نمی کند و می تواند به عنوان جزئی از دیوار رده بندی شده مقاوم در برابر آتش 1 ساعته و یا 2 ساعته نصب گردد و زمان حیاتی به مالکین برای تخلیه و همچنین به آتش نشانان برای مهار آتش بدهد.


برخی از آزمایشات انجام گرفته روی این محصول را میتوانید در بخش گواهینامه ها و استاندارد ها ملاحظه بفرمائید نتایج این آزمایشات اثبات می کند که محصولات سمنت بردSCG Smart Board   طبق استاندارد ASTM E136 می تواند به عنوان یک نمای روکار غیر قابل احتراق مورد استفاده قرار گیرد و همچنین طبق استاندارد ASTM E84  در گروه مصالح A با شاخص سطح گسترش شعله به میزان “صفر” و شاخص توسعه دود به میزان  “کمتر از 5” انطباق دارد.


همچنین آزمایشات استفاده از سمنت برد به عنوان دیوار طبق استاندارد ASTM E11 انجام پذیرفته که میتواند میزان مقاومت در برابر آتش را بسته به ساختار دیوار (ضخامت ، عایق ) از 1 تا 3.5 ساعت را تامین نماید.

زمانی که آتش در یک منزل روشن می شود، هر ثانیه ارزش دارد، با فایبر سمنت مقاوم در برابر آتش می توان تفاوت را اینگونه معنا کرد که “آیا منزل شما همچنان محل زندگی است یا صرفا خرابه ای از محل زندگی پیشین شما باقی می ماند”

1 دیدگاه دربارهٔ «با سمنت برد از منزل خود در برابر حریق محافظت کنید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مقالات نماسرا

نوشته های مرتبط